Το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου, παρέχει την απαραίτητη θερμοκρασία στα μέρη του κινητήρα. Πέραν αυτού, ψύχει το λάδι στο σύστημα λίπανσης, τον αέρα της τουρμπίνας, τα αέρια στο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων της εξάτμισης, τη βαλβολίνη στην αυτόματη μετάδοση, και ζεσταίνει τον αέρα του καλοριφέρ και του κλιματισμού μέσα στην καμπίνα.
Κλειστού τύπου (ελαιόψυκτο σύστημα - liquid cooled system): Η θερμοκρασία των τμημάτων του κινητήρα μειώνεται με τη χρήση υγρού (λάδι).
Ανοικτού τύπου (αερόψυκτο σύστημα - air cooled system): Η θερμοκρασία των τμημάτων του κινητήρα μειώνεται με τη χρήση αέρα.
Συνδυασμένο σύστημα: Για την ψύξη των τμημάτων του κινητήρα χρησιμοποιούνται και τα δύο συστήματα.
Λόγω της καλύτερης επίτευξης ομοιόμορφης ψύξης και της χαμηλότερης στάθμης θορύβου, το σύστημα κλειστού τύπου είναι το πιο κοινά χρησιμοποιούμενο στη βιομηχανία της αυτοκίνησης. Πιο κάτω παρουσιάζεται η μορφή του.
Ο συχνός έλεγχος της κατάστασης του συστήματος ψύξης, θα σας επιτρέψει να αποφύγετε πολλά προβλήματα. Μια φορά την εβδομάδα, πρέπει να ελέγχετε τα επίπεδα του ψυκτικού υγρού στο δοχείο διαστολής. Συνήθως, θα πρέπει να προσθέτετε υγρό κάθε 6 – 8 μήνες. Αν αυτή η διαδικασία γίνεται συχνότερα, για παράδειγμα κάθε 2 εβδομάδες ή μια φορά το μήνα, είναι απαραίτητο να ελέγξετε για διαρροές υγρού στο σύστημα. Πέραν από αυτό, είναι χρήσιμο να ελέγχετε συστηματικά την τάση του ιμάντα της αντλίας του καυσίμου, για να αποφύγετε το σπάσιμό της, καθώς αυτό είναι κάτι που επαφίεται στον οδηγό. Ελέγχετε τις σημάνσεις τον αισθητήρων θερμοκρασίας – η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα βρίσκεται στους 100οC βαθμούς το καλοκαίρι και στους 85 – 90 οC το χειμώνα. Προσέξτε για δυνατούς θορύβους, όταν ο κινητήρας και το σύστημα ψύξης βρίσκονται σε λειτουργία, αλλά και για δείγματα σημαδιών από το υγρό στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου σας. Η ιδιαίτερη προσοχή στο αυτοκίνητό σας, θα σας επιτρέψει να αποφύγετε σοβαρές ζημιές, η επισκευή των οποίων θα είναι ακριβή.
Βλάβη ψυγείου:
Βλάβη φυγοκεντρικής αντλίας:
Χαλασμένος θερμοστάτης:
Εσφαλμένη λειτουργία των σωλήνων:
Το πιο κοινό πρόβλημα σε αυτό το σύστημα είναι η διαρροή υγρού. Αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με το σφίξιμο των σφιγκτήρων και των εξαρτημάτων, με σπείρωμα στους σωλήνες και τις φλάντζες, και με την αντικατάσταση του δοχείου διαστολής ή της αντλίας. Για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση του κινητήρα, θα πρέπει να αντικαθίσταται ο ιμάντας της τρόμπας. Η καλύτερη λύση είναι να απευθυνθείτε σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα επισκευών. Εξειδικευμένοι τεχνίτες θα βρουν γρήγορα την αιτία του προβλήματος, θα το διορθώσουν, θα κάνουν τις απαραίτητες επισκευές και/ή αντικαταστάσεις συγκεκριμένων τμημάτων. Η αντικατάσταση του συστήματος ψύξης είναι μια περίπλοκη και ακριβή διαδικασία.
Προκειμένου να έχετε την ευχαρίστηση να αγοράζετε φθηνά ανταλλακτικά, πρέπει να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας. Θα εκτιμήσετε τη μεγάλη γκάμα ανταλλακτικών, καθώς και τις ελκυστικές τιμές μας. Θα σας είναι εύκολο να αγοράσετε ηλεκτρονικά κάποιο ανταλλακτικό – η χρήση και η πλοήγηση στην ιστοσελίδα είναι απλή, ξεκάθαρη και βολική. Κανονίστε την αποστολή και λάβετε την αγορά σας, στον μικρότερο δυνατό χρόνο. Εκτός αυτού, παρέχουμε εγγύηση για όλα τα ανταλλακτικά που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα μας. Αν έχετε ερωτήσεις, μπορείτε πάντα να απευθυνθείτε στο τμήμα υποστήριξής μας και θα σας παράσχουμε αναλυτικές πληροφορίες. Είναι εύκολο να αγοράσετε ανταλλακτικά από εμάς.